وي با اشاره به اينکه اگر صنايعدستي بخواهد به حيات خود ادامه دهد بايد توجه به کيفيت و کميت مواد اوليه را در مبناي کار خود قرار دهند، اظهار داشت: توجه به کيفيت مواد اوليه در صورتي اهميت مييابد که براي توليدات ما بازار مناسبي در سطح جهاني موجود باشد در غير اين صورت توليدکنندگان سعي نميکنند با صرف هزينههاي زياد به توليد با کيفيت اهميت دهند.
عضو کميته تخصصي پژوهشکده هنرهاي سنتي با بيان اينکه لازمه ايجاد بازار مناسب، بازاريابي صحيح براي اين توليدات است، گفت: اين نيازي نيست که امروز متوجه آن شده باشيم ما سالهاست که در عرصه توليدات صنايع دستي فعال هستيم و مدتهاست که اين نياز احساس ميشود ولي ما آن را ناديده گرفتهايم.
قادري با تاکيد بر اينکه امروز سايتها، خبرگزاريها و ساير منابع اطلاعاتي بيش از پيش ميتوانند در اين عرصه فعال باشند بيان داشت: حال که گروهي ميخواهند با تبليغات منفي از کشور در سطح جهان بازارهاي فروش و توليدات ما را دچار مشکل کنند، رسالت اين بخش بيش از پيش مشخص ميشود.
مدير سايت اطلاعرساني فرش ايران خاطرنشان کرد: شناسايي بازارهاي جهاني بدون توجه به سليقههاي روز دنيا امکانپذير نيست ضمن اينکه بايد تلاش کنيم آنچه سليقه جهاني ناميده ميشود به نسبت و هويت ايراني خدشهاي وارد نکنند.
عليرضا قادري افزود: اگر تمام طرحها، نقاشها و رنگها را به مشتريهايمان واگذار کنيم ديگر نميتوان نام آن کالا را توليد ايراني گذاشت و اين خطري است که همسو شدن با سليقههاي جهاني، ما را تهديد ميکند.
111/
انتهای پیام/